Een week voorbij - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Folkert en Jantine - WaarBenJij.nu Een week voorbij - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Folkert en Jantine - WaarBenJij.nu

Een week voorbij

Blijf op de hoogte en volg Folkert en Jantine

21 Augustus 2012 | Noorwegen, Oslo

Lieve allemaal,

Inmiddels zijn we hier een week en de tijd vliegt! We zijn nog steeds bezig de stad te verkennen en iedere dag ontdekken we weer wat nieuws. Afgelopen zondag was het hier erg mooi weer en zijn we samen met Kenneth op een ferry naar een eiland in de Oslo-fjord geweest en daar heerlijk op het gras en in de zon gelegen. Het was er ontzettend druk, voornamelijk Noren die allemaal hun eigen barbeque meenemen en daar gezellig met z'n allen zitten. We hebben een duik in de fjord genomen, het water is heel mooi helder (en koud!). Het is vrijwel direct diep, toen we lagen te zonnen kwam er een groot cruiseschip voorbij varen.

Maandag hebben we ons eerste college gehad, International economics. In de klas zitten voornamelijk noren en ongeveer 15 international students, erg leuke mensen. We konden de stof goed volgen maar het was meteen pittig, naar verwachting wordt dit een leuke uitdaging. Vervolgens hebben we ons ingeschreven bij de politie en een pas voor de city-bike gehaald. In Oslo staan op ontzettend veel plaatsen fietsen in rekken, wanneer je zo'n pas hebt kun je deze scannen en gratis een fiets meenemen voor drie uren. Dit leek ons, als echte Hollanders, natuurlijk ideaal! We hebben een pas kunnen bemachtigen en wanneer deze in werking is gesteld kunnen we op de fiets touren door de stad. 's Avonds was er een optreden in een van de vele parkjes hier, daar zijn we met wat klasgenoten heen geweest. Nadat de Noren enkele biertjes hadden gedronken kwam het goed op gang en hebben we een gezellige avond gehad met studenten uit Duitsland, Frankrijk en Iran.

Vandaag waren we vrij en zijn we bij de ski-schans (Holmenkollen) geweest. Aangezien het weer hier zaterdag niet echt mooi was hebben we dit uitgesteld tot vandaag. Na een bezoek aan het ski-museum zijn we de schans op geweest, wat een schitterend uitzicht over de stad en de fjord!! Echt heel mooi en wanneer je Oslo bezoekt zeker een aanrader. Een aanrader is ook het Vigeland-park, waar we vanavond geweest zijn. Een heel groot park met allemaal menselijke beelden.

Bedankt voor jullie leuke reacties, erg gaaf en fijn om wat vanuit Nederland te horen!

Veel liefs,

Folkert en Jantine

• 22 Augustus 2012 - 07:48

Marten En Tineke:

wat goed dat jullie direct zoveel ondernemen en bekijken! als de studielast groter wordt heb je dat alvast binnen.blijf genieten!

• 22 Augustus 2012 - 09:36

Wieke:

Leuk dat jullie al in het Vigeland-park zijn geweest, dat vonden wij ook zo prachtig.

• 22 Augustus 2012 - 13:35

Arjen En Afke:

Hoi Folkert en Jantine,

Hartstikke leuk dat we op deze manier een beetje meebeleven, van jullie belevenissen in Oslo!
    Ja, de vakantie is weer voorbij!
    We hebben een warm weekend achter de rug, maar we konden het goed uithouden!
    Volgende week vrijdag gaan we nog 14 dagen naar Frankrijk, als we zulk mooi weer hadden als vorig jaar
    hoor je ons niet klagen!

De groeten van Arjen en Afke

• 22 Augustus 2012 - 20:15

Kristien Matthezing:

Hallo Folkert en Jantine,

klinkt goed. Bedankt voor de mail. Fijn dat het goed bevalt, mooie foto's. Veel plezier en succes met de intellectuele uitdagingen!

groeten, Kristien

• 23 Augustus 2012 - 18:30

Nienke:

Lieve Jantine en Folkert,

Wat leuk om jim ferhalen te lezen. Super dat jim et sa nei jim zin hebbe en al sa folle leuk dingen dien hebbe! Geniet der lekker fan :)

Dikke tût fan Nienke