Oslo, steeds meer "onze" stad. - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Folkert en Jantine - WaarBenJij.nu Oslo, steeds meer "onze" stad. - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Folkert en Jantine - WaarBenJij.nu

Oslo, steeds meer "onze" stad.

Blijf op de hoogte en volg Folkert en Jantine

28 Augustus 2012 | Noorwegen, Oslo

Alweer twee weken in Oslo,

Daar zijn we weer, ons laatste berichtje is alweer een week geleden.
Nadat we de eerste week vooral moesten wennen aan de stad en nog heel veel moesten ontdekken voelen we ons deze week al veel meer op onze plek en hebben we een erg leuke en drukke week achter de rug.

Woensdag zijn we naar school geweest, de college's hier zijn erg leuk, nieuw en op een hoog niveau. In de avond hebben we het erg gezellige gehad met onze internationale vrienden en veel nieuwe mensen leren kennen tijden een verjaardagsfeestje in de flat van Jantine. Vrijdag was er een nog groter feest op de 13 etage en zijn we nog even op stad geweest naar de "VULCAN", wegens tegenvallend succes van de vulcan waren we niet te laat thuis ;-).

Ook hebben we ons eerste Nederlandse bezoek gehad van Rob Stavenuiter, een zeilvriend van Folkert. Hij kwam samen met zijn vrouw langs Oslo en we zijn heerlijk op een terrasje geweest en hebben het erg gezellig gehad.

Elke vrijdagmiddag wordt er voor de International Students een activiteit of trip gepland en hier kun je je voor opgeven. Afgelopen vrijdag zijn we naar het "Norsk Volke Museum" geweest. Dit is een groot openlucht museum waar we een rondleiding kregen. Aangezien het prachtig weer was zijn we na afloop nog met een aantal studenten naar het strand geweest. Een zeer geslaagde middag!

Zaterdag ontvingen we een smsje van Rinse en Sophie, ze waren wezen backpacken in de Hardangervidda. Na een korte sms wisseling was besloten dat ze naar Oslo zouden komen en bij ons konden blijven slapen. We hebben een erg leuke middag en avond gehad met een BBQ in een van de vele parken gevolgd door het bezoeken van het concert van Manu Chao in het centrum van Oslo.

De rest van het weekend hebben we hard gestudeerd en gister zijn we alweer naar school geweest. Vooral International Economics is een vak wat de aandacht verdient. Voor "Strategic Analysis" werken we in groepjes en zitten we beide met een Franse en een Noor in een groepje, dit is erg leuk.

Groetjes vanuit Oslo,

Folkert en Jantine

• 28 Augustus 2012 - 14:44

Catharina:

Goed te lezen dat jullie steeds meer jullie plekje daar vinden. Na het weekend beginnen hier de scholen ook weer, dan hebben we weer orde en regelmaat, haha. Lieverds, succes met het leren en ales wat op jullie pad komt...tut mem

• 28 Augustus 2012 - 19:12

Tineke:

He Jantine,

Vanmiddag heb ik bij je moeder een bakkie koffie gedronken en het gesprek ging o.a. over.... Noorwegen.

6 jaar geleden brachten wij onze Jantine naar Bergen voor haar studie in het mooie Noorwegen.
    Zij had ook een waar ben jij.nu blog (staat nog steeds op de site)

Jantine hoop dat je een mooie tijd zult hebben in NORGE.
    Veel succes met je studie en vanuit Rotstergaast groeten van Tineke en Jan

• 28 Augustus 2012 - 19:33

Tante Janke:

Wat fijn dat jullie je er een beetje thuis gaan voelen, straks wil je niet meer terug!!!
    Succes met de studie, lijkt me pittig!
    Dikke tút Tante Janke

• 31 Augustus 2012 - 15:31

Ytie De Vries-Jousma:

Ik weet niet of je mijn mail heb ontvangen,geeft niet. Van mem die bij me was vanmorgen voor een bakkie,pake zijn sterfdag,hoorde ik van jullie belevenissen,fijn dat je het naar je zin hebt.Ben dinsdagmiddag door een wesp in mijn tong gestoken had een glas fris buiten staan en toen een slok en het gebeurde op de punt van mijn tong.Nou Jantine ik dacht dit is het einde Ytie, maar geluk hoor..... wel binnen een paar minuten de mond vol tong ben niet bij de dokter geweest,ik kon wel slikken ja dat was een pijnlijke ervaring maar goed afgelopen Volgende maand ga ik met Tineke Bantema een midweek naar Ootmarsum even gezellig er tussenuit en deze winter een vakantie naar de warmte. Ook de hartelijke groeten aan Folkert die nu hier is ,je zult hem wel missen maar dat maakt het weerzien ook spannend dikke zoen,
    Beppe.

• 04 September 2012 - 14:27

Evelien:

he reizigers,
    Wat een leuke verhalen. Heb net even een inhaalslag gemaakt. Jullie vermaken je zo te lezen goed. Geniet er van en tot het volgende berichtje.
    liefs Evelien

P.s mooie omgeving wat ik op de fotoos zie. Goed uitgekozen.