Herfst, sneeuw, regen en Arjen in Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Folkert en Jantine - WaarBenJij.nu Herfst, sneeuw, regen en Arjen in Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Folkert en Jantine - WaarBenJij.nu

Herfst, sneeuw, regen en Arjen in Oslo

Door: Folkert

Blijf op de hoogte en volg Folkert en Jantine

18 November 2012 | Noorwegen, Oslo

18 November, vandaag nog 4 weekjes en dan gaan we al bijna terug. Onze vlucht staat gepland op 19 December, landen in Amsterdam omstreeks 18:00.

Maar voordat het zo ver is eerst nog genieten van de komende weken en nagenieten van wat we allemaal hebben gedaan.
De afgelopen weken veel leuke dingen en veel gestudeerd.

Na ons eerste avontuur op de ijsbaan van Valle-Hovin hebben we een super leuke halloween-party gehad georganiseerd vanuit onze faculteit. Gewapend met een masker waren wij helemaal in ons element en hebben we een geweldig feest gehad. Halloween is bij ons in Nederland niet zo bekend maar bij de buitenlandse studenten uit bijvoorbeeld Canada is het een immens hip gebeuren. (doe ons maar sint maarten, alleen moeilijk uitleggen dat van: de koeien hebben staarten)

Na dit feest de volgende dag (zondag) kaartjes voor de nieuwste film van JB beter bekend als 007. Leuke film en geweldige zaal hier in Oslo. De week die volgde was erg druk. Maandag tot en met donderdag druk aan de studie maar ondertussen op dinsdag Arjen zien optreden bij Pauw & Witteman en woensdag hadden we alweer een feestje op de planning staan.

Hat & mustache party, het hoeden en snorrenfeest vanwege de maand november waar wereldwijd extra aandacht wordt besteed aan prostaatkanker. Mannen over de hele wereld laten hun snor staan vanwege deze thema maand. Ook wij moesten hier aan geloven en Jantine een mooie snor op getekend terwijl Folkert al de hele week zijn snor had laten staan. Prachtig feest met veel hilarische momenten. Folkert won zelfs de prijs voor de mooiste snor!

De donderdag avond kwam Arjen aan in Oslo en mochten we het hele weekend op hem passen. Waar we strak in de gaten worden gehouden door Heit en Mem Attema via Facebook, Skype en wie weet nog meer kon Arjen dit stukje rust goed gebruiken in zijn drukke leven als artiest. We hebben goed op hem gepast en vrijdag zijn we lekker op pad door de stad, kopje koffie en s'avonds een borrel.
Niet te vergeten Ylse die deze vrijdag vertrok naar Zuid-Afrika. Dit niet vanwege haar VOC mentaliteit (JPB) maar om in het land van "the big five" de mensen een extra zetje in de rug te geven en iets voor hun te betekenen. Voor ons een dubbel gevoel, we wensen haar een prachtige tijd toe maar vonden het wel jammer dat we niet bij het afscheid(feestje) konden zijn ;-).
Waar A. twee weken geleden nog in Afrika was vond hij het nu maar koud in Oslo en was erg blij met zijn slaapzak. Zaterdag ochtend koffie gedronken bij Jantine en een lekker broodje kip gehaald. Mooi dagje door de stad geslenterd en veel leuke dingen van Oslo gezien.
Arjen heeft nog een mooie nieuwe jas op de kop weten te tikken waarna hij een beetje ontdooide. S'avonds de verassing: 3 kaartjes voor het nationaal ballet in het Operahuis. Prachtige ervaring en met een beetje mazzel konden we met onze kaartjes op de beste plekken zitten. Na de voorstellen nog een paar typisch Noorse biertjes gedronken (€€€).

Zondag stond in het teken van heel veel regen. Lekker uitgeslapen heel hip ge-chilt en een bezoek aan het Munsch museum gebracht. Erg mooi om de werken van de beroemde kunstenaar te zien. In de avond zijn we naar een echte muziekantenbar geweest, VELDIG BRA!

Maandag ging Arjen weer terug en zat hij naast Havard en Hege bokko in het vliegtuig. De bokko's waren hier erg blij mee. Ze kenden Arjen nog van tv bij de NOS en P&W en wilden graag met hem op de foto. (grapje)

Rest van de week stond in het teken van studeren, Nederland-Duitsland, en voorbereiden op de tentamens.

Zo af en toe rennen we onze rondjes in het Bislett-stadion, vrijdag hebben we heerlijk geschaatst op een openlucht ijsbaan en Folkert heeft zaterdag nog een dagje gezeild.

Tot snel!..

• 18 November 2012 - 12:32

Marten En Tineke:

het klinkt heel erg gezellig en jullie zijn flink aan het cultuur snuiven! is de aankondiging van jullie terugreis een uitnodiging om ons massaal naar schiphol te begeven? komt allen!

• 18 November 2012 - 13:14

Bianca:

Hey lieve mensen,
    dit klinkt ook allemaal errug leuk...net Yls haar verslag ook gelezen!Leuk leuk,dus er kan geschaatst worden in Oslo?Super,hier vandaag een mooie zonnige herfstdag,wij gaan zo lekker het bos in.Zullen we vanavond poging doen te skype? Gisteren er niet van gekomen,spontane actie met zijn allen het Grand-Cafe in geweest en pas half 7 weer thuis!LOL!En daarna gelijk door feessie van Hetty!!Dus sorry!!Doei kuss B!

• 18 November 2012 - 13:51

Aunt Yankee:

Hoi,hoi

Krekt Ylse har ferslag lêzen.....en no dat fan jim..... super mooi... fan it iene in it oare lân.
    Hiel ferskil allegearre...jim iete gjin poatten en hôllen (hahaha)
    Nog mar 4 wiken... wat giet de tiid hurd.
    Jim genietsje dér folop fan.
    Tot gau ..
    Dikke tút fan my

• 18 November 2012 - 15:44

Ylse De Vries:

Heeee Lieverds
    Wat een leuk verslag, echt leuk om de verhalen te lezen.
    Jeetje jullie gaan al bijna weer naar huis zeg, duurt nog even voordat we elkaar weer zien :(
    We houden contact en geniet nog van de laatste weken!
    Dikke tut <3<3<3