Stad verkennen en naar school - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Folkert en Jantine - WaarBenJij.nu Stad verkennen en naar school - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Folkert en Jantine - WaarBenJij.nu

Stad verkennen en naar school

Blijf op de hoogte en volg Folkert en Jantine

18 Augustus 2012 | Noorwegen, Oslo

Daar zijn we weer.
Drie geweldige dagen gehad in het zonnige Oslo. Zo warm als in Nederland is het hier niet maar 25 graden is heel erg fijn en goed te doen als je de stad wil verkennen.

Na onze aankomstdag zijn we woensdag de stad aan het verkennen geweest. Met de bus richting de aker brygge. Heel hip daar met allemaal nieuwe gebouwen, zakenmensen en jet-set types. Het gebied is een oude scheepswerf maar helemaal opnieuw gebouwd met veel details die herinneren aan de scheepswerf. Vanaf daar zijn we langs het water geslenterd om bootjes en mensen te kijken, van beide zijn er zat!
Langs het stadhuis en akerhus, het oude kasteel van oslo, naar het opera huis wat helemaal gebouwd is van wit marmer en glas. Vanaf het dak van het opera huis hadden we prachtig uitzicht over de stad.

Na het operahuis zijn we door de hippe wijk gronerlokka gewandeld en hier wat goedkope fruit- en groentewinkels ontdekt.

Donderdag ochtend zijn we voor het eerst naar school geweest voor een information meeting. Hier onze klasgenootjes ontmoet. Veel Duitsers, een Franse en nog wat mensen die niet kwamen opdagen. Best wel leuk en een lekkere gratis lunch ;-) waar veel van over bleef en we dus mee konden nemen (lekker Hollands).
Na de meeting zijn we samen met Kenneth, de andere student uit Leeuwarden door het centrum van Oslo gelopen en hebben wat sightseeing gedaan in het winkelcentrum en bij de parlementsgebouwen.
Hierna even snel naar huis gegaan en s'avonds werd er een barbecue gehouden voor international students. Heel gezellig hamburgers gegeten met onze Duitse vrienden.

Vrijdag hebben we even lekker uitgeslapen en moesten we in het begin van de middag weer op school zijn voor het volgende informatie uurtje. Hier waren alle internationale studenten aanwezig waaronder nog wat Nederlandse studenten.
In de middag zijn we samen met Kenneth naar het park geweest in het centrum van de stad en hebben we in de paleis tuin gelegen. S'avonds zijn we naar IKEA geweest om wat huishoudelijke spullen te kopen.

Vandaag zijn we van plan om naar de holmekollen te gaan waar de grote ski schans is. Helaas is het weer niet zo super en moeten we nog even kijken wat we gaan doen.

Tot snel en heel erg bedankt voor al jullie leuke reacties!

Jantine en Folkert.

• 18 Augustus 2012 - 11:44

Catharina:

Ook dit verhaal ga ik printen voor pake en beppe, vinden ze leuk.... Allinich mutte se It fergrutgles bruke sokke lytse letterkes, haha.
    Dikke Tut fan It thusfront!

• 18 Augustus 2012 - 11:46

Dante En Sil:

Hoe is het der Jantine en Folkert??Wat is der allemaal??En is het ook zooo leuk??Wij hebben een brandweerkazerne makke mei heit en hy stiet in de tun!:Dante en Sil
    Folkert hoe is het??zegt Sil
    Ik mis jullie heeel erg......en ik vind jullie heel lief en ben wel een beetje verdrietig:Sil

Ik gean foar jim alle twa een verrassing maitsje:Dante

En it is hjier heel warm....pff

een hele dikke tuut fan Dante en Sil

en natuurlijk ook van ons!!Klinkt allemaal erg leuk!!

• 18 Augustus 2012 - 11:54

Folkert En Jantine :

He Dante en Sil!! Het gaat goed met ons hoor, en het is heel erg leuk hier. Gaaf een brandweerkazerne zeg, Folkert heeft een helikopter landingsplek vlak bij zijn huis hier.
    We missen jullie ook en hebben ook een verrassing voor jullie als we weer thuis komen ;-). Lekker zwemmen met dit mooie weer. Dikke tut van Jantine en Folkert

• 18 Augustus 2012 - 14:03

Geert:

Hee Jantine en Folkert,

Ziet er mooi uit daar, leuk om wat plaatjes te kunnen zien. Moderne architectuur is in Scandinavie wel te vinden. Het Operahuis ziet er cool uit. Geniet van het lekkere weer en de mooie omgeving. Hopelijk hebben jullie al wat leuke mensen ontmoet en raak je snel ingeslingerd in het Noorse leven.

Veel groeten uit Heeg, we smelten dit weekend een beetje weg met ca 30 graden. Vandaag gaan we met Sake de Opti uitproberen!!! Veel groeten, ook namens Bente.

Geert en co!!

• 18 Augustus 2012 - 18:28

Tiny:

Hee Folkert en Jantine!

Leuk om te lezen dat jullie 't naar je zin hebben en wat een mooie foto's :)
    Vanavond gaan Nienke en ik naar Druiprock haha, ik sil die misse jer Jantine bij 't feest ;)
    Liefs Tiny

• 20 Augustus 2012 - 16:59

Aline:

he skatten!

Ik geloof dat jim jim wol vermaitsje ot ik ut sa jer;) En protte wille! en we skype!

xxx