Al bijna een maand in Noorwegen.. - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Folkert en Jantine - WaarBenJij.nu Al bijna een maand in Noorwegen.. - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Folkert en Jantine - WaarBenJij.nu

Al bijna een maand in Noorwegen..

Blijf op de hoogte en volg Folkert en Jantine

09 September 2012 | Noorwegen, Oslo

.. en de tijd vliegt!!

Vorige week donderdag vertrok Folkert weer naar Nederland om hier het NK Randmeer te zeilen en de bruiloft van Anne Jolly en Gido bij te wonen. Dit weekend was hier genoeg te doen in Oslo dus gelukkig heeft Jantine zich niet verveeld. Vrijdag's met een grote groep wezen hiken (wandelen, klimmen) in de bossen rondom Noorwegen. Dit was een erg gezellige en lachwekkende trip. Noren zijn erg sportief en helemaal in-to hiken, dus het tempo lag best wel hoog. Aan het eind van de dag kwamen we onder de modder en best wel moe terug, zeer geslaagd! 's Avonds was er de wekelijkse friday-kitchen-party in de flat van Jantine. Elke week komen er meer mensen uit verschillende flats, super gezellig. Zaterdag was er een grote vliegtuigshow in Noorwegen, ter ere van het 100 jarig Airforce Norway. Het was echt ontzettend druk in de stad, het was ook een prachtige dag en de vliegshow was ook heel erg gaaf. 's Avonds met een groep wezen barbecuen in het park en daarna met zn allen een film gekeken. Ook zondagavond even de stad in geweest, dit gaat vanaf nu vaste prik worden.

Gelukkig kwam Folkert maandagmiddag weer terug, vierde geworden op het NK dus dit was helemaal goed. Maandagmiddag startte meteen onze eerste noorse les, hier het resultaat:

Hei, hvor kommer du fra? Jeg kommer fra Nederland. Hva heter du? Jeg heter Folkert og Jantine. Hvilke sprake snakker du? Jeg snakker nederlandsk, engelsk og litt norsk.

Deze week een druk schoolweekje gehad, donderdag is Folkert met een zeiltraining mee geweest en had Jantine een welkomstfeestje voor international students en aansluitend een feestje. Er wordt hier veel georganiseerd voor de studenten, voor 100 NOK (ongeveer 14 euro) kun je hier een semester vrijblijvend aan een sport doen en twee keer per week trainen. Jantine denkt erover om Floorball (soort indoor-hockey met een plastic bal) te gaan doen. Altijd het proberen waard! Ook zijn we begonnen met wat meer te sporten, erg leuk en aangezien Noren nogal sportief zijn motiveert dit erg goed.
Gister samen wezen hiken in de bossen van Noorwegen, het is echt offroad en heel cool. We zijn naar een hut gehiked en daar koffie gedronken en vervolgens weer naar beneden en met de metro terug. Jantine koos het meest onbegaanbare pad waardoor haar schoen heel diep in de modder zakte en de van bovenaf naar binnen stroomde, wat resulteerde in een hele natte, modderige voet en veel lol.

Het weer is hier goed, de laatste week heel veel zon gezien. Het is nier zo warm als in Nederland maar echt goed te vertoeven. Iedereen heel erg bedankt voor de reacties, heel erg leuk om te lezen (vooral blijven doen!). En natuurlijk bedankt voor de kaartjes, zo leuk om post te krijgen hier!!
Voor degenen die ons adres graag willen:

Folkert Attema

0172 Oslo

Groetjes, Folkert en Jantine

• 09 September 2012 - 15:05

Marten En Tineke:

wij zijn net terug van een vlakke fietstocht naar Lemmer en dan staan jullie prachtige fotos'op de site!
    leuk hoor, ook om te lezen dat jullie er een mooie tijd van maken. en ja, als het leuk is vliegen de dagen om en is deze periode straks zo voltooid verleden tijd. blijf genieten!

• 09 September 2012 - 21:35

Tante Janke:

Hallo lieverds.

Leuk om jullie verslag te lezen, alweer een maand voorbij, wat gaat de tijd snel.
    Jullie doen veel leuke dingen met z,n allen. doen veel indrukken op denk mij....
    Geniet ervan en OANT SJEN

Tút

• 09 September 2012 - 22:16

Jelly En Ben:

Hoi Jantine en Folkert,

Wat een mooie verslagen schrijf je Jantine! Het is iedere keer weer spannend om te lezen hoe het met jullie gaat en wat voor leuke dingen jullie allemaal doen. Je zou bijna vergeten dat jullie daar ook nog studeren. En wat is het een mooi land hé! Jullie maken ook prachtige fotoos, waarop de schoonheid van het land mooi te zien is.
    Jantine en Folkert: veel succes met de studie en......Carpe Diem!
    Liefs Ben en Jelly

• 10 September 2012 - 09:19

Piet En Wiedke:

Wat leuk zeg. En wij praten gewoon fries.
    Schrijven is moeilijker.

Groetjes

• 16 September 2012 - 11:32

Mini & Herman:

Wat fijn om jullie zo te kunnen volgen, en mee te kunnen genieten van jullie belevenissen! Wij zijn weg van Zweden, maar nu zien we dat Noorwegen ook erg mooi is, via jullie prachtige foto's, lekker genieten dus!! Lfs m & h.

• 16 September 2012 - 11:32

Mini & Herman:

• 23 September 2012 - 11:29

Ans:

Heey Jantine,

Ben op bezoek bij beppe voor haar verjaardag. Zo te lezen vermaken jullie je prima, houden zo.
    Zelf vertrek ik 31 okt. voor 3 mnd naar Peru. Ik hoop dat ik ook van alles beleef daar. Heb ook een side gemaakt op waar ben jij.
    Ik zet mijn emailadres wel op jouw list, vind ik wel leuk(ik hoop jij ook)
    (: Gr.Ans

hoi Jantine,
    Leuk he? Ans op bezoek,van middag komt de familie dus druk in de Potten,bedankt voor je kaart en nog veel plezier daar groet voor allen daar van beppe en een dikke tuut!